Please enable JavaScript to use this page!

AllTalks site logo
🍔

Using Immutable Data Structures in C# and .NET

Immutable objects - aka objects whose properties and fields can't change after instantiation - are one of the fundamental pillars of functional programming. Yet, it also has other great uses in classically object-oriented languages such as C#. Immutability can help make your code cleaner, easier to reason about, and reduce runtime errors. But how can you do that without making it feel like you're fighting against the typically-mutable C# and the entire .NET Framework? In this session, Spencer will discuss immutability and how you can apply it in your day-to-day as a .NET/C# developer. We'll go over immutable objects, immutable collections, and how you can refactor your code to successfully apply immutability to your exisitng codebase. Spencer will also discuss the implications of introducing immutability to your code, both positive and negative.


DotNext

59 min

How I built Rockstar: Parsing esoteric languages with .NET

Dylan Beattie

In 2018, Dylan Beattie created an esoteric programming language called Rockstar, designed for creating computer programs that are also rock song lyrics. The language was initially created as a joke..…

DotNext

59 min

Многопоточность в .NET: когда производительности не хватает

Евгений Пешков

Ошибки и проблемы использования многопоточности в .NET. Платформа .NET предоставляет множество готовых примитивов синхронизации и потокобезопасных коллекций. Если при разработке приложения нужно реа…

DotNext

72 min

Unlocking performance improvements in .NET

Stephen Toub

. Performance is at the heart of .NET, with an incredible amount of energy invested in every release towards making the stack faster and more scalable. In this talk, Stephen Toub will walk through ex…

DotNext

59 min

ASP.NET Blazor programming 101

Dino Esposito

Задаём тренд — пишем на C# в браузере. Blazor is a client-side framework capable of running C# code that unlike its notorious far ancestor Silverlight doesn't suffer from plugin-itis and doesn't for…

DotNext

71 min

Introduction to open source Uno Platform

Jérôme Laban

Developing cross-platform apps for Windows, iOS, macOS, Android, and WebAssembly can be a complex process, especially when it comes to the user interface. Each platform has its ways of defining dynam…

DotNext

49 min

Кросс процедурный анализ потока управления

Андрей Дятлов

Вы задумывались, как ReSharper анализирует ваш код? В докладе Андрей с практическими примерами расскажет о том, как писать кросс-процедурные анализы кода и почему это теперь необходимо для самых раз…

DotNext

71 min

SOLID – The five commandments of good software

Chris Klug

The SOLID principles. The five commandments of the software world. Forgotten for years, as developers focused on JavaScript frameworks with stupid names and complicated patterns. Not grasping that th…

DotNext

54 min

Что нового в C# 8

Дмитрий Нестерук

Новых фич C# 8 много, надо про все знать. Очередной релиз C# приносит достаточно много новых фич, которые хочется обсудить. Тут присутствуют как кардинальные изменения, которые затрагивают весь язык…

DotNext

58 min

Yield at me, 'cause I'm awaiting: асинхронные итераторы в C# 8

Андрей Карпов (DotNext)

Научитесь пользоваться async streams уже сейчас. Язык C# продолжает интенсивно развиваться. Готовящаяся к выходу новая версия добавляет поддержку асинхронных итераторов. Что это такое? Для чего это …

DotNext

58 min

NUKE — a modern build system for C#/.NET

Matthias Koch

Founded in April 2017, NUKE is a free, open source build automation system for C#/.NET that runs cross-platform on .NET Core, .NET Framework, and Mono. While builds are bootstrapped with conventional…

DotNext

61 min

Простая и быстрая реализация парсеров на C#

Карлен Симонян

Создание парсеров и лексических анализаторов — затратное по времени дело. Обычно к ним прибегают при необходимости реализации различного рода формальных грамматик, в том числе предметно-ориентированн…

DotNext

56 min

Async programming in .NET: Best practices

Дмитрий Иванов

Всё ли известно про async/await? Мы уверены, что нет — Дмитрий расскажет все тонкости работы с ними. Появление async/await в C# привело к пересмотру того, как писать простой и корректный параллельны…

DotNext

70 min

Могу ли я спрыгнуть с F5-корабля прямиком в гиперпространство в реальном времени?

Александр Якунин

Каковы связи между обновлениями, работающими в режиме реального времени, инкрементными сборками, кэшированием, избыточностью микросервиса и, наконец, популярностью React? Александр покажет, как набор…

DotNext

72 min

Blazor сomponents deep dive

Roland Guijt

We'll explore the anatomy of a Blazor component in this session and see how the code generation system operates that does its work behind the scenes. Also, you'll experience advanced Blazor componen…

DotNext

58 min

The future of NET desktop development

Nico Vermeir

Microsoft возвращает к жизни WinForms и WPF на новой платформе .NET Core. Посмотрим, к чему это приведет. Was there ever any doubt that desktop development is alive and kicking? With .NET Core 3.0 a…

DotNext

71 min

Боремся с сетевым оверхедом в распределённых системах

Павел Тупицын

Современные приложения состоят из множества подсистем: базы данных, кеши, брокеры сообщений. Для обработки одного запроса от пользователя сервер может выполнять десятки внутренних подзапросов. Вы ска…

DotNext

71 min

Behind modern concurrency primitives

Bartosz Sypytkowski

During this talk, we'll cover the theory and practical implementation behind the most common patterns in modern multi-threaded programming. How our everyday libraries and frameworks optimize the use …

ITeaConf

33 min

Мультитенантная архитектура на базе Kubernetes

Руслан Шакиров

Обзорный доклад о специфике B2B-проектов. Мы рассмотрим основные моменты и возможные варианты реализации требований, которые встречаются на проектах. На конкретных примерах мы построим гибкую модель,…

DotNext

73 min

Building a cross-platform 2D game with MonoGame and C#

Pavel Yosifovich

This talk shows how to write a 2D game using the MonoGame framework with C# that runs on Windows, Linux, Android, and other platforms supported by MonoGame. MonoGame is a framework originally modele…